Shaklee : Lecithin aka pemecah @ pengemulsi lemak :)

Salam sayang dear frens sume..
  
Kenapa Ramai Orang nak Consume Lecithin??

Kalau frens sume perasan, dan rajin menjenguk dan membace senarai ingredient makanan-makanan yg dipanggil ‘makanan sihat’ yg ada di pasaran, frens akan perasan salah 1 benda yg sama dalam senarai ingred tu adalah Lecithin!

Why?? Why Lecithin yg menjadi pilihan para pengeluar ‘makanan sihat’ untuk mereka senaraikan sebagai sebahagian daripada bahan ramuan produk mereka?

Jom teruskan pembacaan anda ehehh.

Basically, fungsi Lecithin sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier) kepada lemak-lemak yang terkandung dalam makanan yang frens makanAda satu bahan kimia yang terhasil bila kita consume Lecithin ni, dipanggil ’bile’ yang boleh membantu proses penghadaman dan detoxification kita.
Bile yang terhasil bekerjasama dengan lemak yang dah dipecahkan lebih mudah ‘didetoxkan’ dari badan frens. Sebabnye, lemak yang dah dipecah-pecah-pecahkan tu dgn mudahnye dapat bergerak secara smooth dalam pembuluh darah frens. Secara tak langsung, jantung pun tak penat mengepam darah bila pembuluh darah kite tak tersekat kan. Masalah-masalah yang berkait rapat dengan jantung such as darah tinggi pun boleh dikurangkan, insyaAllah.

Maka sebab tu lah para pembuat ‘makanan sihat’ ni dengan sukacitanya memasukkan Lecithin ke dalam ‘makanan sihat’ tersebut. Kan ke ramai orang nak pecahkan lemak sambil-sambil menikmati makanan sihat kan? Minum sebotol dua, tau tau lemak dah pecah kan? Ewah begitu mudah meh? :D

Tetapi frens sume harus berwaspada sebab sumber Lecithin boleh didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan. Kalo terkena Lecithin daripada haiwan, kena ambil tahu jugak samada haiwan tu haiwan yg halal dimakan atau tak, dan samada haiwan tu haiwan yg halal dimakan dan telah disembelih mengikut hukum syarak atau tak.

Lecithin daripada Shaklee ni diperbuat daripada sumber tumbuhan sahaja iaitu daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut mengandungi 530mg lecithin.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


SMS saya untuk harga & pertanyaan tentang produk.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Mencari Agen Shaklee terdekat dengan anda supaya tak payah tertunggu-tunggu orang kurier dtg rumah?
Saya adalah Agen Shaklee bagi kawasan-kawasan berikut dan yang sama waktu dengannya :
KLANG (Delek, Teluk Pulai, Andalas, Bukit Tinggi) / PELABUHAN KLANG (Sri Perantau/ Sg Sireh/ Bandar Sultan Suleiman, Pandamaran, Telok Gong) / SIJANGKANG (Sempadan Batu 7, Batu 8, Kebun Baharu 9) 
Untuk sebarang pesanan atau persoalan, cuma :
SMS dan SEND ke 013 320 9715
Saya akan call anda semula ASAP.
E-mail : ananaifa.enterprise@gmail.com (subjek : Shaklee)

Oleh kerana saya telah memulakan semula rutin pengambilan Shaklee yang saya tinggalkan sejak anak kedua saya mencecah umur 1 tahun, jadi dalam blog ini, saya akan berkongsi dengan frens sume antara produk-produk yang saya consume under Shaklee. Samada yang saya pernah consume tapi dah stop macam yang saya katakan kat atas tadi (cth : Breastfeeding set), atau yang saya sedang consume sekarang dan yang saya akan consume akan datang lepas beberapa pembacaan dibuat J.

So frens out there kalau anda sememangnya pengguna Shaklee dan nakkan COD yg lebih laju dan pantas bagi kawasan-kawasan yang saya spesifikkan seperti di atas, apa tunggu lagi? SMS saya laju2 untuk COD yg juga laju J  

Comments